Verrassende liefhebbers

Diverse mannen komen trouw mee naar onze winkels als hun vrouwelijke schone de nieuwe collectie komt bewonderen en passen. Wie zijn deze mannen en wat beweegt hen om vrijwillig mee te komen, want winkelen is over het algemeen niet van elke man de grootste hobby. We vroegen het een paar van hen.

Louis Vermaesen ontdekte Skandika vijftien jaar geleden op een consumentenbeurs en bezoekt ons sindsdien trouw, samen met zijn vrouw.

George Flemming en zijn vrouw komen al jaren bij Skandika. Ze wonen in Amsterdam en kwamen voorheen altijd in de Amsterdamse winkel. Nu zijn ze met een halfuurtje met de trein in Driehuis, en ze komen ook geregeld bij Helinä in Wageningen.

George vergezelt zijn vrouw niet alleen voor de gezelligheid: “Ik kom graag bij Skandika vanwege de kleuren, en het personeel van de winkel. Ik woonde zelf tien jaar lang in Scandinavië en hield heel erg van de kleurrijke cultuur. Aanvankelijk woonde ik in Kopenhagen, toen ik voor Philips werkte. Later woonde en werkte ik als consultant in Stockholm. Toen ik later mijn vrouw leerde kennen, ontdekten we al snel onze overeenkomstige smaak en voorkeuren. We vinden beiden de Scandinavische mode mooi en mijn vrouw waardeert mijn opinie. Dat is natuurlijk heel prettig. We zijn echt een team als we gaan winkelen.”

Ton van der Scheer heeft al heel lang contact met eigenaar Dirk Brusman. Die band is ontstaan in de tijd dat Skandika nog in opbouw was en Ton als financieel adviseur bij het bedrijf werd betrokken. Van lieverlee is het contact tussen de heren intenser geworden, zakelijk en privé.

“Toen de eerste modeshows in Driehuis werden georganiseerd kwam ik uit belangstelling langs”, vertelt Ton. “Later kwam ook mijn vrouw mee. En sindsdien gaan we altijd samen. Mijn vrouw gaat voor de mode, ik voor de vriendschap. Met een vaste kring van klanten hebben we de traditie gebouwd dat we altijd naar de laatste show van de laatste dag gaan, met een borreltje na afloop. Terwijl de dames dan aan het passen gaan, praten de mannen gezellig bij. In al die jaren hebben we alle Scandinavische merken en lijnen die gepresenteerd zijn op de voet gevolgd, en er hangt nog veel van in de kast kan ik zeggen.”

Lees het hele verhaal in de laatste editie van ons magazine, Finnska Sanomat.

Comments are closed.